Name:

NOVINKY   ČLÁNKY   GALERIE   STAHUJ   FORUM   TEAM

Články:

3.5.2006 Skialp Dumbier-Chopok
Po bezmála sedmihodinové jízdě vystupujeme hodinu před polednem Simona, Martin, Jirka, Čert a já na parkovišti v Trangošce z auta a zahajujeme o týden odloženou akci. Seřídíme lyže, každý z nás zapůjčí Čertovi část svého oděvu, protože ten si nechal své oblečení doma a začínáme stoupat mlhou někam do nebe.

Viditelnost není větší než od tyče k tyči a tak po hodinovém výstupu skoro zakopáváme o komín dvoupatrové Štefánkovy chaty, cíle dnešní cesty. Dáváme polívku, objednáme nocleh a pak vystoupáme na Ďumbier, kde stejně nic nevidíme. Balíme proto akci, sjíždíme na chatu a tam decentně zapijíme můj zítřejší svátek. Druhý den se k nám přidávají Míša a Katka, skialpinistky z Bratislavy a společně vyrážíme po hřebeni přes Ďumbier na Chopok.

Tentokrát máme štěstí, pod vrcholem Ďumbieru vycházíme z mraků a nad hlavou azuro.

Cestou dále se střídavě vynořujeme a zase zanořujeme do mraků, abychom na Chopoku za krásného počasí poobědvali na kamenné chatě. Loučíme se s holkama, protože musí druhý den do roboty a sjíždíme si ještě nějaké žleby za chatou. Já s Martinem Retransační, nebo jak se jmenuje, v krásném firnu a Jirka s Čertem na druhé straně v hnusné krustě.

Večer tentokrát probíhá v klidu, dáme večeři, pár piv nebo výborných bylinkových čajů, naplánujeme zítřejší tůru a jdeme spát. V pondělí si Simona dává hřebenovku na Polanu a zpět. My ostatní se vracíme až na Krupovu holu, odkud sjíždíme krásným sjezdem do údolí pod Lukovou. Po delším bloudění v lese vylézáme na sjezdovku a po ní stoupáme zpátky na Kamenku.

Tam na nás čeká Simona. Dáváme jídlo za poslední Sk a sjíždíme dolů k autu. Díky tomu, že minulý týden kluci nemohli a v pátek musel Jirka na ples, trefili jsme krásné počasí. No prostě klikaři :)